UAB „Daumantai LT“ Etikos kodeksas

I. Įvadas

UAB „Daumantai LT“ (toliau – Bendrovė) vadovybė, siekdama užtikrinti, kad UAB „Daumantai LT“ vadovų ir jos darbuotojų elgesys atitiktų visuomenėje priimtinus aukščiausius patikimumo, sąžiningumo ir skaidrumo standartus, išreikšdama didelį nepakantumą nesąžiningumui ar bet kokioms korupcijos apraiškoms jos veikloje ir siekdama su tuo kovoti, patvirtina ir įsipareigoja laikytis šio UAB „Daumantai LT“ etikos kodekso (toliau – Kodeksas), kuris nustato veiklos ir elgesio principus, profesinės etikos normas, kuriomis, vykdydami savo darbines pareigas, turi vadovautis Bendrovėje dirbantys asmenys (toliau – darbuotojai).

Kodekso nuostatos yra įgyvendinamos remiantis susijusiomis politikomis ir tvarkų aprašais:

  • Lygių galimybių politikos įgyvendinimo ir vykdymo priežiūros principų įgyvendinimo priemonių tvarka.
  • Smurto ir (ar) priekabiavimo prevencijos politika.
  • Vidinio informacijos teikimo kanalo apie pažeidimus administravimo tvarkos aprašas.

Etikos kodekso nuostatos taikomos ir privalomos visiems Bendrovės darbuotojams ir praktikantams ( toliau – Darbuotojai). Ne darbo metu darbuotojai turėtų vengti situacijų, kuriose jų neetiškas elgesys gali būti siejamas su Bendrove ir galėtų kenkti jos reputacijai.

II. Pagrindiniai principai

Bendrovės vadovybė ir padalinių vadovai, suprasdami savo svarų vaidmenį Bendrovės kultūros ir veiklos standartų formavime, prisiima atsakomybę ir įsipareigojimą savo asmeniniu pavyzdžiu ir kasdieniais darbais kurti saugią darbo aplinką, pagrįstą pagarba Bendrovės darbuotojams, klientams ir kitiems asmenims, skatinant sąžiningumą, iniciatyvumą, nuomonių įvairovę ir nuolatinę pažangą, suteikiant visiems lygias galimybes profesinėje srityje.

Gerbiamos darbuotojų pagrindinės teisės, elgiamasi su jais sąžiningai ir pagarbiai, teikiama darbuotojams emocinė parama, netoleruojamas psichologinis ir fizinis smurtas. Bendrovės darbuotojai privalo gerbti asmens privatų ir šeimos gyvenimą.

Vengiame asmeniškumų ir neturime asmeninio išankstinio nusistatymo atlikdami darbo funkcijas.

Sprendimus priimame nešališkai, apgalvotai ir objektyviai, nepiktnaudžiaujant suteiktomis pareigomis, vengiant emocijų, atsižvengiant į oponentų, ekspertų nuomonę bei kitus objektyvius veiksnius.

Darbuotojai gerbia žmogaus teises, nei kalba nei siūlomais sprendimais nediskriminuoja atskirų asmenų ar visuomenės grupių (dėl rasės, tautybės, lyties, amžiaus, fizinės negalios, politinių pažiūrų, filosofinės pasaulėžiūros ar religinių įsitikinimų, šeimyninės padėties).

Darbuotojai asmeniškai prisiima atsakomybę už savo veiksmus bei patys aktyviai dalyvauja sprendžiant problemas: praneša apie problemas, pagal kompetenciją jas šalina ir padeda kitiems kolegoms. Patikėtas darbo funkcijas vykdo pagal turimą kompetenciją laikydamiesi nurodymų.

Bendrovėje laikomasi geranoriškumo ir savitarpio pasitikėjimo principų, stengiamasi sukurti darbingą ir draugišką atmosferą.

Bendrovė netoleruoja jokių korupcijos formų, su ja kovoja ir deda maksimalias pastangas siekdama užkirsti kelią bet kokioms korupcijos apraiškoms Bendrovėje.

III. Santykiai tarpusavyje

Darbuotojai skatinami būti lojalūs vieni kitiems ir stengtis bendradarbiauti. Lojalumas – tai pagalba, patarimas, atvirumas ir skaidrumas bendraujant su vadovais ir kitais kolegomis, vadovų pavestų tikslų įgyvendinimas ir jų nurodymų laikymasis.

Darbuotojai privalo mandagiai bendrauti su kolegomis, vadovautis principu, kad kiekvienas asmuo turi teisę turėti savo įsitikinimus ir juos laisvai reikšti, netoleruoti asmens įžeidinėjimo ir/ar žeminimo, pastabas dėl kolegų klaidų ar darbo trūkumų reikšti korektiškai. Draudžiama žeminti, šmeižti kitus darbuotojus, jų darbą, pareigas, menkinti jų reputaciją, kurstyti nesantaiką, seksualiai ar kitaip priekabiauti, kelti balsą, šaukti, kalbėti nepagarbiai, elgtis neetiškai.

Bendrovės vadovybė ir padalinių vadovai turi bendrauti mandagiai, nepabrėždami pareiginių hierarchinių skirtumų ir nereikšmindami asmeninių simpatijų ar antipatijų, rodyti, kad vertinama kiekvieno darbuotojo nuomonė, deramai vertinti darbuotojo darbo pasiekimus ir reikšti žodinę ir rašytinę padėką už gerai atliktą darbą, pastabas dėl klaidų ir darbo trūkumų reikšti korektiškai, kiekvienam darbuotojui padėti įsilieti į kolektyvą, stiprinti ir tobulinti gerą organizacijos kultūrą, kurioje darbuotojai galėtų laisvai reikšti savo nuomonę, turėtų galimybę įgyventi idėjas.

Norėdami apsaugoti Bendrovės įvaizdį ir reputaciją, darbuotojai privalo tinkamai naudotis socialiniais tinklais tiek profesinėje veikloje, tiek privačiai.

Ne darbo metu darbuotojams rekomenduojama elgtis pagal visuotinai priimtas elgesio normas.

 

 

IV. Santykiai su kitomis organizacijomis, klientais ar visuomene

Santykiai su klientais

  • Bendrauti ir bendradarbiauti tolerantiškai, vengiant kategoriškumo ir klaidinančių teiginių.
  • Išnagrinėti kiekvieną nesusipratimą su klientu.
  • Teikti kokybiškus, saugius ir autentiškus produktus bei kokybiškas paslaugas verslo partneriams ir vartotojams.
  • Vienodai vertiname visas suinteresuotas šalis.
  • Siekiame ilgalaikių ir abipusiai naudingų santykių.
  • Tikimės, kad tiekėjai taikys gerąsias tarptautinių žmogaus teisių, darbo sąlygų, aplinkosaugos ir antikorupcinės veiklos praktikas.

 

Santykiai su konkurentais

  • Nesiekti konkurencinio pranašumo nesąžiningais ir negarbingais metodais.
  • Vadovautis verslo etikos principais.

Veikti laikantis konkurenciją reglamentuojančių teisės aktų nuostatų.

V. Elgesio normos

Interesų konfliktas

Veiksmai ir sprendimai yra grindžiami lojalumo Bendrovei principu. Vengiama interesų konflikto, kuris turėtų įtakos nešališkam sprendimui ar darbui.

Darbuotojai turi vengti bet kokių veiksmų, sprendimų ir situacijų, kuriose jų asmeniniai, šeimos ar finansiniai interesai galėtų pakenkti teisėtai Bendrovės veiklai arba susikirsti su Bendrovės interesais.

Keletas pavyzdžių dėl kurių gali kilti interesų konfliktas:

  • Tam tikri artimi santykiai (pavyzdžiui, sutuoktinio, gyvenimo partnerio, tėvų, artimo giminaičio ar kiti artimi santykiai) su kitais Bendrovės darbuotojais arba Bendrovės verslo partneriais.
  • Glaudūs santykiai su auditoriumi, atsakingu už sertifikavimą.
  • Santykiai su tikrinančiomis organizacijomis, priimančiomis sprendimus dėl Bendroves veiklos.

Darbuotojai turi elgtis sąžiningai, atsakingai, nesavanaudiškai ir vengti situacijų, dėl kurių galėtų kilti interesų konfliktai.

Darbuotojų sugebėjimas veikti objektyviai gali būti sumenkinamas, jei jie turi asmeninių interesų ar įsipareigojimų, prieštaraujančių teisėtiems Bendrovės veiklos interesams.

 

Dovanos, pramogos

Bendrovė neteikia ir nepriima dovanų ar paslaugų, jei tai įtakoja gaunančiojo sprendimą įmonės naudai. Dovanos, pramogos ir asmeninės paslaugos trečiosioms šalims gali būti teikiamos tik tada, kai jų vertė nedidelė ir jos yra suderinamos su įprasta verslo praktika. Dovana, pramoga ar paslauga laikoma nedidelės vertės, jeigu jos mažmeninė rinkos kaina neviršija 150 EUR.

Darbuotojai negali priimti ar duoti dovanų, siūlyti ar priimti pramogų, bei kitos asmeninės naudos, kuri kokiu nors būdu galėtų įtakoti jų veiklą, susijusią su Bendrovės veikla.

Darbuotojai gali teikti ir priimti tik simbolines mažos vertės dovanas. Dovana, pramoga ar paslauga laikoma mažos vertės, jeigu jos mažmeninė rinkos kaina neviršija 50 EUR.

Darbuotojai gali priimti kvietimus į su veikla susijusius priėmimus, kultūrinius renginius ar vaišes, jeigu tai nesukels įsipareigojimų, susijusių su darbine veikla.

Tiesioginis ar netiesioginis kyšio siūlymas, žadėjimas ar priėmimas yra netoleruotinas. Apie bet kokius tokio pobūdžio veiksmus turi būti nedelsiant pranešta tiesioginiam vadovui arba Bendrovės vadovybei.

 

Konfidenciali informacija

Svarbu užtikrinti bendrovės konfidencialios informacijos apsaugą. Konfidenciali informacija – tai viešai neskelbtina turtinė, finansinė, techninė informacija, o taip pat duomenys apie akcininkus, darbuotojus ir klientus. Darbuotojas privalo žinoti, kuri informacija yra konfidenciali, o jei abejoja, privalo tai išsiaiškinti.

Darbuotojas negali atskleisti informacijos kitam asmeniui, nedirbančiam Bendrovėje, išskyrus atvejus, kai turi tam leidimą. Darbuotojui taip pat draudžiama atskleisti konfidencialią informaciją savo šeimos nariams ir draugams. Bendrovės viduje konfidenciali informacija turėtų būti atskleidžiama tik tuomet, kai tai yra būtina.

Darbuotojai negali naudoti konfidencialios informacijos neteisėtiems tikslams. Jie taip pat privalo imtis veiksmų, apsaugosiančių slaptą informaciją nuo praradimo, vagystės, neteisėto naudojimo ar pakeitimo.

Darbuotojams, išeinantiems iš Bendrovės, turi būti primenama dėl jų atsakomybės ir toliau saugoti bei neviešinti konfidencialios informacijos, kurią sužinojo dirbdami kompanijoje.

Kiekvienas darbuotojas, valdantis informaciją apie Bendrovės prekes ar paslaugas, negali jos paviešinti, kol ji nėra oficialiai paskelbiama, o taip pat turi imtis priemonių, užtikrinančių Bendrovės savalaikio informacijos paviešinimo įsipareigojimų laikymąsi.

 

Bendrovės turto naudojimas ir tausojimas

Bendrovės darbuotojai vadovaujasi tuo, kad Bendrovės įranga, ryšių ir kompiuterinė technika, automobiliai, įrengimai, įrankiai, matavimo prietaisai, darbo drabužiai, darbo priemonės, žaliavos, medžiagos, kiti materialiniai, energetiniai, finansiniai resursai bei darbo laikas yra naudojami tik teisėtiems Bendrovės veiklos ir verslo interesams, išskyrus atvejus, kai Bendrovės teisės aktai jomis leidžia naudotis asmeniniais tikslais. Darbuotojai privalo kiek įmanydami apriboti Bendrovės išlaidas, kad turimi ištekliai būtų panaudoti racionaliausiai.

 

Politinė ir visuomeninė veikla

Bendrovės darbuotojai gali dalyvauti politinėje ir visuomeninėje veikloje, kelti savo kandidatūrą rinkimuose, vadovauti rinkiminei kampanijai, rinkti lėšas ar kitaip prisidėti prie politinės partijos vykdomos veiklos, tačiau šie veiksmai turi būti aiškiai atskirti nuo jų darbinės veiklos ir atsakomybės. Darbuotojai turi užtikrinti, kad jų išsakyta politinė pozicija būtų suprasta kaip jų asmeninė, o ne Bendrovės nuomonė.

 

Asmens duomenų apsauga

Bendrovė gerbia savo darbuotojų, klientų, partnerių ir kitų asmenų, kurių duomenis tvarko privatumą ir Bendrovėje įgyvendina technines ir organizacines apsaugos priemones tam, kad asmens duomenys būtų tvarkomi teisėtai ir ne daugiau nei tai būtina asmens duomenų tvarkymo tikslams pasiekti. Bendrovė, vykdydama savo veiklą, asmens duomenis tvarko vadovaudamasi Bendrojo duomenų apsaugos reglamento (BDAR), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo ir kitų taikytinų teisės aktų nuostatų.

 

  1. SOCIALINĖ ATSAKOMYBĖ, TVARUMAS

 

Paramos ir labdaros teikimas

Bendrovė teikia paramą ją gauti turintiems teisę asmenims ar organizacijoms., Prioritetai teikiami Kėdainių rajono įstaigoms ir organizacijoms, miesto ir rajono renginių, vaikų ir suaugusiųjų ekologinio švietimo, kultūrinio ir sporto užimtumo, sveikatos apsaugos rėmimui.

Parama teikiama tiesiogiai paramos gavėjams, panaudojantiems ją savo veikloje konkretiems tikslams pasiekti.

Remiame projektus, kurie kuria ir vysto sveiką, kūrybišką ir socialiai atsakingą visuomenę.

 

Aplinkosauga

Skatiname Darbuotojus namų ir darbo aplinkoje tausoti gamtą draugiškai elgiantis su aplinka, taupant energijos išteklius, naudojant netoksiškas medžiagas, mažinant ir rūšiuojant atliekas.

Bendrovė, diegdama naujas technologijas bei siekdama veiklos rezultatų, organizuoja gamybos procesus ir veiklą taip, kad sunaudotų kuo mažiau gamtinių išteklių.

 

Darbuotojų sauga ir sveikata

Darbuotojai yra mokomi ir instruktuojami, kad užtikrinti darbuotojų saugą ir sveikatą. Darbe vadovaujamės darbuotojų saugos ir sveikatos darbe taisyklėmis, kurias nustato teisės aktai, įstatymai ir vidiniai teisės aktai.

Taikydami struktūrines priemones, techninę įrangą, pirminį ir tolesnį darbuotojų mokymą bei glaudžiai bendradarbiaudami su valdžios institucijomis, užtikriname savo darbuotojų ir partnerių saugumą.

VII. Baigiamosios nuostatos

Jei darbuotojai sužino apie pažeidimus arba įtaria, jog galėjo būti nesilaikoma bendrovės veiklos principų ir etikos kodekso, jie turėtų kreiptis į savo tiesioginį vadovą patarimo arba praneša Bendrovei elektroniniu paštu daumantai@daumantai.lt , arba įdeda pranešimą į Bendrovės patalpose įrengtą dėžutę „Jūsų pastebėjimai, pranešimai, pastabos“. Asmuo taip pat gali konsultuotis su bendrovės teisininku, darbuotoju, atsakingu už žmogiškuosius resursus įmonėje.

Bendrovė užtikrina ir garantuoja apie pažeidimus informuojančių asmenų konfidencialumą bei imasi visų priemonių, kad apie šio Kodekso galimus pažeidimus pranešantys asmenys būtų apsaugoti nuo bet kokios neigiamos įtakos ar kitokių padarinių.

Kodeksas tvirtinamas ir keičiamas Bendrovės vadovo sprendimu.

Kodeksas peržiūrimas ne rečiau kaip vieną kartą per metus.

Keičiantis Bendrovės strateginėmis kryptimis, tikslams, rinkos sąlygoms ar kitiems išoriniams/vidiniams veiksniams, kurie įtakoja Bendrovės veiklą, Kodeksas gali būti peržiūrimas ir atnaujinamas pagal poreikį.

Patvirtinta 2025-01-24 direktoriaus įsakymu Nr.T-12.